Menu
lisesbloggheader

Førjulstips

Lises førjulstips:

  • Tenk mengde og tallerkenmodell
  • Ikke lag mat og spis julemat i HELE desember.
  • Ikke start for tidlig med «julekosen»
  • Velg oppskrifter som er sunnere, og som gir deg litt mer næringsstoffer
  • Bytt ut ingredienser i oppskriften
  • En dessert som vår familie har blitt glad i er mager vaniljekesam med frukt og mandler.
  • Velg kalkun i stedet for ribbe
  • Julebord: Lag maten i fellesskap. Da kan du være med å bestemme litt mer.
  • Tenk MENGDER og VÆR bevisst!
  • Velg mørk sjokolade med 80 % kakao. En til to ruter er nok, da den er mektigere. (Velger du melkesjokolade er det lett å ta for mye.)
  • Husk at det er lettere å gå tilbake til gamle vaner, enn å holde de nye vanene. (Ha det i bakhodet og tenk på det, slik at du foretar bevisste valg).

lise foerjul

Abonnér på vårt nyhetsbrev

Vi publiserer regelmessig nyhetsbrev med nyttig info og tips, samt gode tilbud. Du kan abonnére på nyhetsbrevet og få tips og gode tilbud rett i innboksen her!

Øvrige livsstilsprogrammer